معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان سلسله

شعار معاونت پرورشی و فرهنگی: تغییر نقش « مربی تربیتی » به « راهبر تربیتی » از طریق « توانمندسازی » و « آموزش مستمر »

معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان سلسله

شعار معاونت پرورشی و فرهنگی: تغییر نقش « مربی تربیتی » به « راهبر تربیتی » از طریق « توانمندسازی » و « آموزش مستمر »

معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان سلسله
در فرهنگ دینی و اسلامی هیچ دانشی نمی تواند برای انسان مضر باشد ،مگر اینکه جهت به کار گیری آن مورد توجه قرار نگیرد.اینجاست که نقش تربیت در فرایند آموزش و پرورش از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است .اگر این نقش نادیده گرفته شود،زمینه برای انواع رفتارهای نابهنجار و غیر عقلانی فراهم می شود.بنابراین جهت دهی آموزش از اصل آموزش مهمتر است و این همان چیزی است که ما از آن بعنوان تربیت یاد می کنیم.اگر بگوییم بزرگترین مسئولیت آموزش و پرورش در فرایند تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان ،جهت دهی درست افکار و نگرش آنها به حقیقت زندگی است ،سخنی به گزاف نگفته ایم.شاید به همین دلیل باشد که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: معلمی شغل انبیاست.
بایگانی
پیوندها
دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۶ ب.ظ

آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام شهرستان سلسله

آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام شهرستان روز چهارشنبه با حضور سردارسلیمانی نماینده ویژه قرارگاه خاتم الانبیاء فرماندار،مدیر اموزش وپرورش ، مسئولان استانی، شهرستانی، خانواده معظم شهدا و جمعی از مردم ولایتمدار شهرستان سلسله برگزار شد.



در ابتدای این مراسم مهندس فلاح نژاد با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و توفیق روزافزون کارگزارن نظام مقدس جمهوری اسلامی و با عرض تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) و خیر مقدم به حاضرین در جلسه بیان داشت: بحث در خصوص یاد شهدا و زنده نگه داشتن راه شهدا آنقدر مهم است که هر چقدر در این خصوص صحبت شود نمی توان حق مطلب را به خوبی ادا نمود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط فعلی منطقه بیان داشت: امنیت مهمترین مقوله برای توسعه و بقا در هر جامعه ای است و به عنوان پایه و اساس مطرح می باشد. فرماندار افزود: اکنون در شرایطی به سر می بریم که بحران های بسیاری در دنیا و مخصوصا منطقه خاورمیانه وکشورهای منطقه وجود دارد که هدف اصلی این نا امنی ها جمهوری اسلامی است و ما نیز باید با جدی گرفتن این تهدیدات برای مقابله با آن برنامه ریزی کنیم و خوشبختانه امروزه به برکت خون شهدا در امنیت کامل به سر می بریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان سلسله با تاکید بر اینکه باید در راستای حفظ ارزش های جبهه و جنگ و تفکرات شهدا گام برداریم، تصریح کرد: اگر در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با همان روحیه بسیجی و انقلابی ورود پیدا کنیم قطعا شاهد موفقیت های بیشتری در این عرصه ها خواهیم بود.

فرماندار با بیان اینکه وظیفه اصلی ما انتقال ارزش های انقلابی به نسل های بعدی است خاطرنشان کرد: یادمان هایی که در شهرهای مختلف کشور بنا می شود بیانگر چگونگی ایستادگی و دفاع ملت و شهدا در مقابل ابرقدرت ها و فشارهای آنان که کماکان وجود دارد است.

مهندس فلاح نژاد با اشاره به شیوه های جدید نرم افزاری حملات دشمن تصریح کرد: اگر ارزش هایی که ما را در مقابل دشمنان به پیروزی رساند حفظ کنیم، هیچ قدرت خارجی هیچگاه نخواهد توانست بر ملت ایران پیروز شود و به یمن و برکت خون شهدا و صبر و استقامت ملت، در برابر این حملات بیمه خواهیم بود.
سردار مصطفی سلیمانی نیز در این آیین با اشاره به آیه ۵۱ سوره فرقان افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی در مراسمی که به مناسبت آزادسازی خرمشهر در پالایشگاه نفت آبادان برگزار شده بود با اشاره به مضمون این آیه فرمودند که هرگز تابع کافران نباشید چون کافران آنچه را که در قرآن و دین مبین حق است را انکار می کنند.
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده است که در راه خدا با کافران با جدیت مبارزه کنید اظهار داشت: دشمنان همواره در تلاش هستند تا چالش هایی را در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور ایجاد کنند.

نماینده ویژه قرارگاه خاتم الانیباء با اشاره به بصیرت افزایی ملت خاطرنشان کرد: باید به قدری بصیر و هوشیار باشیم که بتوانیم تمامی تاکتیک های اصلی و فرعی دشمن را شناسایی کرده و با آن ها مقابله کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ادامه دادن راه امام راحل، زمینه ساز ظهور یگانه منجی عالم بشریت است، عنوان کردتنها حکومت و دینی که به برکت خون شهدا و صبر و استقامت مردم، پا برجا و جهانی است، دین مبین اسلام است.
سردار سلیمانی با بیان اینکه به برکت خون شهدا حضور و نفوذ آمریکا در منطقه همیشه ناکام بوده است، اظهار داشتیادمان شهدا یک نماد عینی است که باید همواره در خاطرمان ماندگار باشد.
وی با بیان اینکه نگرش فکری شهدا ساختار شکن است تصریح کرد: باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم که تداوم بخش راه شهدا باشیم و به عنوان سربازانی فداکار در رکاب ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری همواره حاضر باشیم.

در پایان این مراسم، یادمان شهدای گمنام شهرستان که بر فراز تپه بابا داوود شهرستان قرار دارد و با همت قرارگاه خاتم الانبیاء و بنیاد حفظ و نشر ارزش های اسلامی ساخته شده است با حضور سردار توکلی جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، خانواده محترم شهدا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد و حاضرین با قرائت فاتحه و نثار گل به شهدای گمنام شهرستان ادای احترام کردند


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۱
معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان سلسله

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی