معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان سلسله

شعار معاونت پرورشی و فرهنگی: تغییر نقش « مربی تربیتی » به « راهبر تربیتی » از طریق « توانمندسازی » و « آموزش مستمر »

معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان سلسله

شعار معاونت پرورشی و فرهنگی: تغییر نقش « مربی تربیتی » به « راهبر تربیتی » از طریق « توانمندسازی » و « آموزش مستمر »

معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان سلسله
در فرهنگ دینی و اسلامی هیچ دانشی نمی تواند برای انسان مضر باشد ،مگر اینکه جهت به کار گیری آن مورد توجه قرار نگیرد.اینجاست که نقش تربیت در فرایند آموزش و پرورش از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است .اگر این نقش نادیده گرفته شود،زمینه برای انواع رفتارهای نابهنجار و غیر عقلانی فراهم می شود.بنابراین جهت دهی آموزش از اصل آموزش مهمتر است و این همان چیزی است که ما از آن بعنوان تربیت یاد می کنیم.اگر بگوییم بزرگترین مسئولیت آموزش و پرورش در فرایند تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان ،جهت دهی درست افکار و نگرش آنها به حقیقت زندگی است ،سخنی به گزاف نگفته ایم.شاید به همین دلیل باشد که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: معلمی شغل انبیاست.
بایگانی
پیوندها

کنگره 36000شهدای دانش آموزو65شهید دانش آموز الشتری با حضور مسئولان استانی ،شهرستانی، خانواده های شهدای دانش آموز شهرستان سلسله در محل سالن الغدیر فرمانداری این شهرستان برگزارشد.


برگزاری کنگره بزرگداشت36000 شهید دانش آموز و65شهید دانش آموز الشتری با همکاری آموزش وپرورش،استانداری لرستان،طرح شاهد وامورایثارگران آموزش وپرورش ،سپاه ناحیه الشتر ،بیاد شهید،بسیج دانش آموزی ،شهرداری ونیروی انتظامی در شهرستان سلسله.

فرج اللهی مدیر آموزش وپرورش ضمن قدردانی از مشارکت عمومی در اجرای این مهم، اظهار کرد: خوشبختانه مشارکت چشمگیری از سوی دستگاههای اجرایی استان وشهرستان بویژه طرح شاهد وامور ایثارگران اداره کل آموزش وپرورش استان ،سپاه وبسیج دانش آموزی ،شهرداری،  بنیاد شهید، و ... انجام شده است

 فرج اللهی: هدف از برگزاری این برنامه شاخص فرهنگی و مذهبی را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، شجاعت و تقویت معنویت در بین دانش‌آموزان دانست .

قاسمی دبیر ستاد کنگره 36000شهید دانش آموز  استان لرستان و رئیس طرح شاهد وایثارگران اداره کل آموزش وپرورش لرستان گزارشی از عملکرد طرح شاهد ویثارگران ارائه نمود.

در ادامه فلاح نژاد فرماندار الشترگفت: عصر حاضر را عصر ظهور فرهنگ استکبار و تهاجم فرهنگی دانست و عنوان کرد: متاسفانه دشمن تا دندان مسلح به تمامی ابزارهای فرهنگی و رسانه ای، تمامی مردم و بخصوص نوجوانان و جوانان را آماج حملات تهاجمات فرهنگی خود قرار داده اند.

قرائت پیام وزیر آموزش وپرورش توسط توکلی معاون آموزشی اداره کل آموزش وپرورش استان لرستان ، اهداءهدیه ولوح تقدیربه خانواده شهدای دانش آموز ،اجرای سرودتوسط گروه سرودنسیم وابسته به معاونت پرورشی آموزش وپرورش   شهرستان سلسله،مداحی ،پخش کلیپ از دیگربرنامه های این مراسم بود.

سپس حجت الاسلام صالحی امام جمعه موقت الشتر در سخنانی گفت: از ابتدا فرهنگ شهادت طلبی در جامعه وجود داشته و با کنگره هایی از این دست فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تقویت و تبیین می شود .

حجت الاسلام صالحی  گفت: در زمان حاضر نیز در مقابل جهاد اصغری که در دوران دفاع مقدس انجام می شد ، مقابله با تهاجم فرهنگی و ابتذال غرب ،جهاد اکبر است که از جایگاه ارزش معنوی بالایی برخوردار است .

وی همچنین خاطر نشان کرد: ویژگی دیگر این کنگره دادن جایگاه مستقل به جوانان و نوجوانان است که همواره از اهداف و ارزش های والای انقلاب اسلامی حراست کردند .

لازم بذکر است در پایان این مراسم خانواده محترم شهدای دانش آموز و مسئولین شرکت کننده در این همایش از نمایشگاه شهدای دانش آموز که در محل دبیرستان شهید مطهری بر پا شده بود بازدید به عمل آوردندونماز ظهر ،عصردر نمازخانه دبیرستان فوق اقامه شد.

ضمنا صبحگاه مشترک صبح امروز قبل از برگزاری کنگره 36000شهید دانش آموز با حضور صادقی معاون پشتیبانی اداره آموزش وپرورش شهرستان ،مسئول بسیج دانش آموزی ،مدیران مدارس ودانش آموزان در دبیرستان شهید مطهری برگزارشد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۹
معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان سلسله

نظرات (۱)

در گنگره شهدای دانش آموزی شهرستان الشتر بیشتر تعریف و تمجید از مسئولین بود نه شهدا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی