معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان سلسله

شعار معاونت پرورشی و فرهنگی: تغییر نقش « مربی تربیتی » به « راهبر تربیتی » از طریق « توانمندسازی » و « آموزش مستمر »

معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان سلسله

شعار معاونت پرورشی و فرهنگی: تغییر نقش « مربی تربیتی » به « راهبر تربیتی » از طریق « توانمندسازی » و « آموزش مستمر »

معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان سلسله
در فرهنگ دینی و اسلامی هیچ دانشی نمی تواند برای انسان مضر باشد ،مگر اینکه جهت به کار گیری آن مورد توجه قرار نگیرد.اینجاست که نقش تربیت در فرایند آموزش و پرورش از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است .اگر این نقش نادیده گرفته شود،زمینه برای انواع رفتارهای نابهنجار و غیر عقلانی فراهم می شود.بنابراین جهت دهی آموزش از اصل آموزش مهمتر است و این همان چیزی است که ما از آن بعنوان تربیت یاد می کنیم.اگر بگوییم بزرگترین مسئولیت آموزش و پرورش در فرایند تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان ،جهت دهی درست افکار و نگرش آنها به حقیقت زندگی است ،سخنی به گزاف نگفته ایم.شاید به همین دلیل باشد که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: معلمی شغل انبیاست.
بایگانی
پیوندها

در گرامیداشت هفته تربیت اسلامی جمعی از مربیان تربیتی با حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی دیدار کردند.

در این دیدار که مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نیز حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی ضمن تبریک هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار داشت: از کارهای مربی این است که با انتخاب موضوعات و مطالب محکم، پایدار و اساسی در دل‌ها اثر بگذارد.


در گرامیداشت هفته تربیت اسلامی جمعی از مربیان تربیتی با حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی دیدار کردند

در این دیدار که مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نیز حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی ضمن تبریک هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار داشت: از کارهای مربی این است که با انتخاب موضوعات و مطالب محکم، پایدار و اساسی  در دل‌ها اثر بگذارد.

وی با بیان اینکه تربیت یک کار بسیار مهم و حساس است افزود: شخصیت مربی شخصیت بسیار تاثیرگذاری است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه مربی تجلی اسم خداوند «رب» است بیان کرد: خداوند وقتی انسان را آفرید در رابطه با انسان دو نقش ایجاد کرده یکی نقش وجود انسان و نقش دوم در رابطه با انسان نقش ربوبیت است انسان‌ها را پرورش و استعدادها و خلاقیت‌های آنها را شکوفا می‌کند و مربیان  نیز تجلی همین اسم هستند چراکه مربیان کار پرورشی و تربیتی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه انسان‌های پاک می‌توانند بر دل‌ها تاثیر بگذارند عنوان کرد: مربی باید شایستگی‌های علمی و عملی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: یک مربی باید علیم باشد و به  روش‌ها و شیوه‌ها آگاه باشد و نیز خبیر باشد یعنی دانش‌آموزان را بشناسد و بصیر باشد تا آفت‌ها و آسیب‌ها را بشناسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه مهربانی از دیگر صفات مربی است گفت: این صفت ریشه در صفت الهی رحیم، رحمان و رئوف دارد یک مربی باید نسبت به همه دانشآموزان مهربان باشد.

وی با اشاره به اینکه عشق و علاقه و داشتن انگیزه، صبر و بردباری از دیگر صفات مربیان است، افزود: مربی باید خطاپوش و عذرپذیر باشد و سعی کند نواقص و کمبودها را به رخ نکشد و به دنبال مچ گیری نباشد.

 

میرعمادی با بیان اینکه الگو گیری از پیامبران(ص) در تعلیم و تربیت باید استفاده شود گفت: مربیان باید غم‌خوار، هم‌دل و علاقه‌مند به هدایت و تربیت باشند و تربیت باید بر اساس خدامحوری باشد.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز با تبریک هفته تربیت اسلامی و سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی برگزار شد، گفت: در آموزش و پرور توسعه  توجه به سه عنصر ارتباطات، اعتمادات و اطلاعات بسیار حائز اهمیت است.

وی فرآیند پرورشی را یکی از سیاست‌های مهم در آموزش و پرورش دانست و افزود: معتقدیم با تقویت فرهنگ تربیتی و تربیت فرهنگی رخ خواهد داد.

کریمی‌فر با بیان این‌که سه عنصر محیط، مدرسه و منزل می‌تواند نقش مهمی در فرایند پرورشی داشته باشد، ادامه داد: از آنجا که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک سند تربیتی است لذا اعتقاد داریم که در آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان را هم خودباور و خداباور تربیت، دانشی و بینشی تقویت و گویا و پویا هدایت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که باید با نگاه فرآیندی و رویکرد آموزشی و تربیتی عمل‌گرایی را جایگزین شعار درمانی کنیم، افزود: اعزام ۲۵ هزار دانش‌آموز به سرزمین راهیان نور از آموزش و پرورش لرستان به‌معنی آموزش و پرورش اعتقادی و معنوی است.

کریمی‌فر حضور بیش‌از ۸۰۰ روحانی در آموزش و پرورش استان را توجه به تربیت دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: توجه به بهسازی و بازسازی و تجهیز نمازخانه‌های مدارس، کسب رتبه های عالی در مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و قرآنی خروجی ملموس اقدامات تربیتی آموزش و پرورش لرستان است.

وی هدف، تعصب و احساس مسئولیت را سه عنصر لازم برای مربیان پرورشی دانست و افزود: باید شرایطی تحت عنوان تربیت حماسی یا حماسه تربیتی خلق کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هم در این مراسم گزارشی از عملکرد و فعالیت های حوزه کاری خود ارائه داد و گفت : بیش از 170هزار دانش آموز در سال گذشته در مسابقات قرآنی شرکت کردند که این نشان از استقبال شایان توجه آنان به این مسابقات نسبت به سنوات گذشته دارد . محسن یوسفوند افزود : بیش از 1400نمازخانه مستقل فعال در سطح استان وجود دارد و در دو سال اخیر نیز 80هزار متر مربع تجهیز و بهسازی شده  است . در ادامه از فرهنگیان و دانش آموزان منتخب در مسابقات قرآن ،عترت و نماز تجلیل شد


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۳
معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان سلسله

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی